Krąg tematyczny- Wielkanoc
Środa 31.03.2021 r. Zbieramy jajka
Cele
Dziecko:
- poznaje zasady konstruowania prostych gier matematycznych
- doskonali umiejętności przeliczania i myślenia logicznego
- bierze aktywny udział w zabawie ruchowej
- rozwija koordynacje wzrokowo-ruchową
- „Gimnastyczna ruletka” – zabawy ruchowe.
Dziecko wspólnie z rodzicem wykonują ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem ruletki. Link poniżej:
https://wordwall.net/pl/resource/1031315/%c4%87wiczenia
- „Wyścig po pisanki” – ułożenie, ustalenie zasad i rozegranie gry planszowej na dywanie.
Rodzic wyjaśnia dziecku, że dzisiaj stworzą grę planszową i zagrają w nią na dywanie – będzie to Wyścig po pisanki. W jednym końcu pokoju dziecko umieszcza kartkę z napisem START, w drugim końcu pokoju – kartkę z napisem META. Pomiędzy nimi układa z białych kartek wijący się chodniczek. Na niektórych kartkach-polach dziecko kładzie po kilka sylwet pisanek Pomiędzy białymi kartkami-polami można wprowadzić jakieś ułatwienia i/lub utrudnienia, np. zielona kartka może symbolizować dodatkowy rzut, a czerwona – straconą kolejkę lub „ruch wstecz”. Gdy gra jest gotowa, dziecko wybiera jedną figurkę (stojącą zabawkę) jako pionek. Dziecko i rodzic kolejno rzucają dużą kostką, przeliczają kropki, odliczają figurkami-pionkami pola i jeśli staną na odpowiednim polu, zbierają do swoich koszyków pisanki. Gdy pionki graczy dotrą do METY, następuje sprawdzanie (poprzez układanie jajek parami), kto zdobył najwięcej pisanek.
Środki dydaktyczne: kartka z napisem START, kartka z napisem META, kartki w kolorach: białym, zielonym, czerwonym, pionki – figurki (stojące zabawki), kolorowe sylwety jajek, koszyczki, kostka z kropkami.
- „Jajka!” – zabawa ruchowa.
Dzieci w rytmie wygrywanym przez N. na bębenku biegają po sali. Na mocne uderzenie w instrument i pauzę dzieci zamieniają się w pisanki – siadają na piętach, kuląc się tak, aby przypominać kształtem jajko.
Środki dydaktyczne: bębenek lub inny instrument
- „Kropki na pisankę” –ćwiczenia oddechowe.
Na dużą papierową sylwetę jaja dziecko nanosi za pomocą słomki kolorowe papierowe kropki (kropki muszą mieć większą średnicę niż średnica słomki).
Środki dydaktyczne: słomka, papierowa sylweta jaja, kolorowe kropki