WTOREK 30.03.2021
Temat: „Koty i kotki wielkanocne”
Cele:
Dziecko:
- tańczy przy muzyce utrwalając części ciała
- tworzy pracę plastyczną stosując różne techniki (malowanie farbami, wyklejanie)
- panuje nad swoim ciałem stosując różnorodne napięcie w odpowiednich grupach mięśniowych
- rozpoznaje i nazywa kolory
- słucha i stosuje się do instrukcji podczas wykonywania pracy
- potrafi przedstawić mimiką twarzy emocje
- 1.Zabawa przy piosence „My jesteśmy kotki dwa.
- Dzieci tańczą swobodnie, pokazując w odpowiednich momentach USZKA DWA, OCZKA DWA, WĄSIK,PAZURKI,ŁAPKI
- My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.
2.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.
3.My jesteśmy kotki dwa,
Każdy z nas wąsiki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas wąsiki ma.
4.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.
5.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma - Link do piosenki: https://youtu.be/Ocum8_R756w
- 2.„Wierzba” – zabawa wspierająca regulację emocji
- Uczestnicy zabawy znajdują stabilną pozycję dla stóp, odszukują swój środek ciężkości – podskakują i pozwalają stopom osiąść na podłodze (nogi powinny znajdować się w lekkim rozkroku). Wyobrażamy sobie, ze jesteśmy drzewami. Najpierw silnymi dębami, o mocnych, twardych konarach. Wyciągamy ręce wysoko do góry, aż każdy poczuje jak jego ciało staje się twarde i napięte. Uwaga! Nadciąga silny wiatr , który zaczyna mocno napierać na drzewa. Zadaniem uczestników jest napiąć ciało jeszcze mocniej, aby podmuch nie wyrwał korzeni z ziemi. Następnie uczestnicy wyobrażają sobie, że zmieniają się w wierzby, które są stabilnie przymocowane do podłożą, ale mają giętkie, elastyczne konary. Wszyscy rozluźniają ręce i delikatnie nimi poruszają. Kiedy nadejdzie silny podmuch wiatru – ciało swobodnie kołysze się na wietrze.Rodzic razem z dzieckiem zastanawiają się, co odczuwali gdy byli dębem, a gdy byli wierzbą? Kiedy byli spokojniejsi? Któremu drzewu łatwiej było poradzić sobie z wiatrem?
3.„Bazie kotki” – praca plastyczna
Środki dydaktyczne:
– kartka białego papieru A4, niebieska farba plakatowa, klej w sztyfcie, zmywak do naczyń, waciki do uszu / waciki kosmetyczne / owale wycięte z białego papieru bądź gazety (szarej, bez ilustracji), brązowy / czarny kawałek papieru
Rodzic przygotowuje dziecku miejsce pracy – białą kartkę, niebieską farbę plakatową oraz około ¼ zmywaka kuchennego. Dziecko za pomocą zmywaka, stemplując maluje całą kartkę – będzie pięknym tłem dla kotków z wierzby. Gdy farba wyschnie, rodzic wycina brązowe paski papieru (2 lub 3 wystarczy), które dziecko przykleja do przygotowanej wcześniej kartki. Następnie dziecko przykleja do gałązek końcówki z patyczków higienicznych do uszu, bądź np. pocięte kawałki wacików kosmetycznych, kawałki białego papieru bądź gazety.
4.Zabawa „Humorzaste kotki”
Dziecko pokazuje mimiką twarzy:
- kotka smutnego, gdy , musi sam zostać w domku
- wesołego, gdy ktoś bawi się z nim kłębkiem wełny
- wystraszonego, gdy piesek na niego szczeka
- zmartwionego, gdy nie może znaleźć swojej ulubionej zabawki
- złego, gdy inny kotek wypije jego mleczko
Rodzic pyta dziecko, co może kotek zrobić w każdej z tych sytuacji.