zajęcia zdalne wtorek 30.03.2021r

WTOREK 30.03.2021

Temat: „Koty i kotki wielkanocne”

Cele:

Dziecko:

  • tańczy przy muzyce utrwalając części ciała
  • tworzy pracę plastyczną stosując różne techniki (malowanie farbami, wyklejanie)
  • panuje nad swoim ciałem stosując różnorodne napięcie w odpowiednich grupach mięśniowych
  • rozpoznaje i nazywa kolory
  • słucha i stosuje się do instrukcji podczas wykonywania pracy
  • potrafi przedstawić mimiką twarzy emocje
  • 1.Zabawa przy piosence „My jesteśmy kotki dwa.
  • Dzieci tańczą swobodnie, pokazując w odpowiednich momentach USZKA DWA, OCZKA DWA, WĄSIK,PAZURKI,ŁAPKI
  • My jesteśmy kotki dwa,
    każdy z nas dwa uszka ma. / 2x
    A-a-a, kotki dwa,
    każdy z nas dwa uszka ma.
    2.My jesteśmy kotki dwa,
    każdy z nas dwa oczka ma. / 2x
    A-a-a, kotki dwa,
    każdy z nas dwa oczka ma.
    3.My jesteśmy kotki dwa,
    Każdy z nas wąsiki ma. /2x
    A-a-a, kotki dwa,
    każdy z nas wąsiki ma.
    4.My jesteśmy kotki dwa,
    każdy z nas pazurki ma. /2x
    A-a-a, kotki dwa,
    każdy z nas pazurki ma.
    5.My jesteśmy kotki dwa,
    każdy z nas dwie łapki ma. /2x
    A-a-a, kotki dwa,
    każdy z nas dwie łapki ma
  • Link do piosenki: https://youtu.be/Ocum8_R756w
  • 2.„Wierzba” – zabawa wspierająca regulację emocji
  • Uczestnicy zabawy znajdują stabilną pozycję dla stóp, odszukują swój środek ciężkości – podskakują i  pozwalają stopom osiąść na podłodze (nogi powinny znajdować się w lekkim rozkroku). Wyobrażamy sobie, ze jesteśmy drzewami. Najpierw silnymi dębami, o mocnych, twardych konarach. Wyciągamy ręce wysoko do góry, aż każdy poczuje jak jego ciało staje się twarde i napięte. Uwaga! Nadciąga silny wiatr , który zaczyna mocno napierać na drzewa. Zadaniem uczestników jest napiąć ciało jeszcze mocniej, aby podmuch nie wyrwał korzeni z ziemi. Następnie uczestnicy wyobrażają sobie, że zmieniają się w wierzby, które są stabilnie przymocowane do podłożą, ale mają giętkie, elastyczne konary. Wszyscy rozluźniają ręce i delikatnie nimi poruszają. Kiedy nadejdzie silny podmuch wiatru – ciało swobodnie kołysze się na wietrze.Rodzic razem z dzieckiem zastanawiają się, co odczuwali gdy byli dębem, a gdy byli wierzbą? Kiedy byli spokojniejsi? Któremu drzewu łatwiej było poradzić sobie z wiatrem?

3.„Bazie kotki” – praca plastyczna

Środki dydaktyczne:

– kartka białego papieru A4, niebieska farba plakatowa, klej w sztyfcie, zmywak do naczyń, waciki do uszu / waciki kosmetyczne / owale wycięte z białego papieru bądź gazety (szarej, bez ilustracji), brązowy / czarny kawałek papieru

Rodzic przygotowuje dziecku  miejsce pracy – białą kartkę, niebieską farbę plakatową oraz około ¼ zmywaka kuchennego. Dziecko za pomocą zmywaka, stemplując maluje całą kartkę – będzie pięknym tłem dla kotków z wierzby. Gdy farba wyschnie, rodzic wycina brązowe paski papieru (2 lub 3 wystarczy), które dziecko przykleja  do przygotowanej wcześniej kartki. Następnie dziecko przykleja do gałązek końcówki z patyczków higienicznych do uszu, bądź np. pocięte kawałki wacików kosmetycznych, kawałki białego papieru bądź gazety.

4.Zabawa „Humorzaste kotki”

Dziecko pokazuje mimiką twarzy:

  • kotka smutnego, gdy , musi sam zostać w domku
  • wesołego, gdy ktoś bawi się z nim kłębkiem wełny
  • wystraszonego, gdy piesek na niego szczeka
  • zmartwionego, gdy nie może znaleźć swojej ulubionej zabawki
  • złego, gdy inny kotek wypije jego mleczko

Rodzic pyta dziecko, co może kotek zrobić w każdej z tych sytuacji.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.