Zajęcia zdalne Piątek 16.04.2021

Piątek  16.04.2021.

TEMAT:  .  MEDAL ZA DOBRE MANIERY

Cele:

Dziecko :

  • aktywnie uczestniczy w zajęciach
  • uważnie słucha wiersza
  • odpowiada na pytania
  • zapamiętuje wygląd kluczy
  • rytmicznie maszeruje
  • wykonuje jeden z umówionych wcześniej gestów
  • zna dobre zasady
  • przykleja, rysuje, wykonuje medal
  • sprząta po skończonej pracy plastycznej
  • zgodnie współpracuje z rodzicem
  • czerpie radość z samodzielnie wykonanego zadania
  1. „Z wielką radością” – zabawa na miły poranek. Rodzic razem z dzieckiem śpiewa piosenkę na melodię – „ Pingwin”.

Z wielką radością (dziecko rozkłada szeroko ręce na boki w geście powitania)

Z pięknym uśmiechem ( rysuje na twarzy wielki uśmiech)

witamy (imię dziecka) cię, cię ,cię

Raz rączką prawą, raz rączką lewą.

Do przodu, do tyłu

i raz, dwa, trzy

  1. „Leśny BON TON” – słuchanie wiersza A. Frączek, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.

 

Leśny BON TON (fragment)

Kulturalne zachowanie

to rzecz ważna niesłychanie.

I nie tylko na przyjęciach

u hrabiego czy wręcz księcia

lub na imieninach cioci.

W lesie też nie wolno psocić! (…)

Aby lasu nie rozgniewać,

nie należy się naśmiewać

z piegowatych muchomorów

ani z innych leśnych stworów

warto cenić ich urodę

i podziwiać leśną modę!

Bowiem gdy się przyjdzie w gości,

nigdy dosyć uprzejmości.

A las też jest czyimś domem.

Więc zachowuj się z fasonem!

Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: O czym jest wiersz? Gdzie trzeba się kulturalnie zachowywać? Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie? Czyim domem jest las?

  1. „Magiczne słowa” – zabawa ruchowa.

Rodzic pokazuje dziecku trzy klucze wycięte z papieru: pierwszy klucz czerwony – oznacza słowo „przepraszam”, drugi klucz – niebieski – oznacza  „dziękuję”, trzeci klucz – zielony – oznacza słowo „proszę”. Dziecko zapamiętuje wygląd kluczy. Następnie rodzic włącza dowolną muzykę, dziecko rytmicznie maszeruje. Gdy muzyka cichnie, rodzic pokazuje dowolny klucz, a dziecko wykonuje jeden z umówionych wcześniej gestów: na widok klucza czerwonego dziecko przeprasza, przytula się do rodzica i mówi przepraszam cię itd.

( środki dydaktyczne – papierowe klucze: czerwony, niebieski, zielony, nagranie dowolnej melodii lub piosenki )

  1. „Czy znasz dobre maniery?” – quiz dydaktyczny, podsumowanie zdobytych wiadomości.

Rodzic zadaje dziecku pytania: Jakiego słowa  używamy, gdy komuś za coś  jesteśmy wdzięczni? Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy? Jakiego słowa  używamy, gdy komuś coś podajemy? Czy wolno w lesie  krzyczeć? Czy wolno rozmawiać w teatrze? Czy wolno bekać przy stole? Czy wolno  łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie, szeleścić papierkami w kinie itp. Na koniec zabawy R. gratuluje dziecku  tak wspaniałej znajomości dobrych zasad i proponuje zrobienie medalu.

  1. „Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna.

Dziecko  dostaje od R.  papierowy talerz i żółte,  papierowe koło (mniejsze od talerzyka). Dziecko przykleja koło na talerzyk. Na żółtym  tle rysuje kredką pastelową lub mazakiem oczy i uśmiech. Na białym  brzegu talerzyka nakleja  ziarna kawy, makaron, małe pompony. Na dole talerzyka przykleja  kilka krótkich pasków kolorowej bibuły. Po skończeniu  medalu R. robi dziurkę  w talerzyku, a dziecko przewleka wąską wstążkę.

( środki dydaktyczne:  mały  papierowy  talerz, żółte papierowe koło, kredki pastelowe lub mazaki, paski kolorowej bibuły, ziarna kawy, makaron, pompony, dziurkacz, wstążka)

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.