29.03.2021 poniedziałek

Temat kompleksowy: Wielkanoc (29.03 – 02.04.2021)

Poniedziałek  29.03.2021 r.  Temat: Pisanki, kraszanki

 

Cele

Dziecko:

  • Prawidłowo reaguje na polecenia rodzica
  • Kształtuje wartości związane  z wyrażaniem i przeżywaniem radości
  • Poznaje tradycje związane z Wielkanocą
  1. „Dlaczego przed Wielkanocą malujemy jajka? – zabawa słownikowa. Dziecko opowiada

o zwyczajach malowania pisanek, jakie są u niego w domu. Następnie Rodzic opowiada o tradycji

związanej z malowaniem pisanek i dekoracji jajek wielkanocnych.

 

  1. „Pisanki” – słuchanie wiersza Doroty Gellner.

Pisanki

Dorota Gellner

Patrzcie,

Ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia.

Z pisanek się wyklują

świąteczne życzenia.

 

Rozmowa na temat wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania:

Jak wyglądały pisanki?

Gdzie one leżały?

Dlaczego nie je się pisanek?

Czy u Was w domu już zrobiliście pisanki?

 

  1. „Wielkanocne pisanki” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje 10 (wyciętych z kartki min. A4) szablonów jajek. Każdy powinien być inny, jeśli chodzi o kolor i wzór. Rodzic przecina jajka na pół – w pionie, poziomie, liniami szarpanymi, falistymi itd. Rozsypuje na dywanie połówki jajek i prosi dziecko, aby znalazło połówki tego samego jajka. Dziecko układa je, przeliczają i opowiada o cechach pisanek.

Środki dydaktyczne: 10 szablonów jajek (o różnych kolorach i wzorach) przeciętych na pół – w pionie, poziomie, liniami szarpanymi, falistymi.

 

4. Kącik Dobrego Startu pod redakcją naukową prof. Marty Bogdanowicz

  • Przygotowanie wzoru.

Dziecko ozdabia  – wzór 15 różnorodnymi materiałami, np. ziarnami, plasteliną, futerkiem, tekturą, filcem, papierem ściernym, folią aluminiową (wzór do wykorzystania podczas jutrzejszych zajęć ).

Środki dydaktyczne:  wzór 15 , wybrane materiały o różnych fakturach, klej

 

  1. „Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa. Dziecko ustawia się na brzegu dywanu, na łyżce ma jajko. Zadaniem dziecka jest dobiec do wyznaczonego miejsca na drugim końcu dywanu, wrócić i podać łyżkę rodzicowi aby on też zrobił okrążenie. Trudność zadania polega na tym by nie upuścić jajka.
  1. Praca w ZG59 – ćwiczenia grafomotoryczne. Dziecko dobiera do siebie połówki jajek – każde

jajko rysują po śladzie innym kolorem kredki. Można pokolorować jajka.

Środki dydaktyczne:  • ZG59, kredki

 

 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.