30.03.2021 wtorek

Temat kompleksowy: Wielkanoc (29.03 – 02.04.2021)

Wtorek  30.03.2021 r.  Temat: W kuchni pachnie Wielkanocą

Cele Dziecko:

  • Prawidłowo reaguje na polecenia rodzica
  • Rozwija percepcję wzrokową i słuchu fonemowego
  • Wyraża radość z uczestnictwa w zabawach plastycznych
  1. „Liczymy zajączki” – zabawa dydaktyczna. Dziecko dostaje kartkę z czterema symbolicznie narysowanymi zającami. Rodzic prosi dziecko o wykonanie następujących poleceń:
  • Dorysuj 2 zające. Ile zajączków masz na kartce?
  • Dorysuj jeszcze jednego zająca! A teraz, ile masz zajączków na kartce?
  • Skreśl tyle zajączków, aby na kartce zostało ich tyle, ile masz lat!
  1. „Kroimy wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Rodzic podaje wyrazy związane ze Świętami Wielkanocnymi:

Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczaczek, zajączek, baranek.

Zadaniem dziecka jest powiedzieć, ile sylab mają te wyrazy i tyle samo razy klasnąć w ręce.

  1. Praca w KP3.46 – rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności językowych. Dziecko skreśla produkty, z których nie zostały zrobione potrawy.

Dzieli nazwy potraw na sylaby i koloruje właściwą liczbę kwadratów.

Znajduje i podaje po jednym przykładzie rymów do podanych nazw.

Środki dydaktyczne:  KP3.46, kredki

 

  1. „Wielkanocna kompozycja” – praca plastyczna, wykorzystanie techniki decoupage.

Rodzic gromadzi dla dziecka kartony A3, klej, farby, mazaki, ścinki materiałów, szablony jajek, wielkanocne serwetki, nożyczki.

Zadaniem dziecka jest stworzenie pracy, która będzie opowiadała o różnych wielkanocnych zwyczajach.

Na koniec dziecko wspólnie z rodzicem przygotowuje wystawę pracy.

Środki dydaktyczne:  kartony A3, klej, farby, mazaki, ścinki materiałów, szablony jajek, wielkanocne serwetki, nożyczki

 

  1. „Wielkanocny mazurek” – pieczemy ciasto.

Rodzic przygotowuje produkty i narzędzia kuchenne, potrzebne do upieczenia ciasta. Dziecko, ubrane w fartuszek, pamięta o umyciu rąk przed zajęciem. Dziecko razem z rodzicem  przygotowuje ciasto zgodnie z poniższym przepisem:

Kruche ciasto na mazurek:

– 300 g mąki,

– kostka masła,

– 100 g cukru pudru,

– 2 żółtka,

– 2 łyżki śmietany (można zastąpić trzecim żółtkiem)

Dziecko wspólnie z rodzicem  sieka na stolnicy mąkę z masłem i cukrem. Następnie dodaje żółtka i śmietanę i całość ugniatają. Ugniecione ciasto schładza w lodówce przez godzinę. Po wyjęciu ciasta układa je w dużej formie tak, żeby miało niewielkie brzegi (zapobiegną wypłynięciu masy kajmakowej). Nakłuwa ciasto widelcem, a następnie z pomocą rodzica piecze  12–20 minut w 200°C. Wystudzone ciasto polewa roztopionymi krówkami albo gotową masą kajmakową z puszki.

Środki dydaktyczne:   narzędzia kuchenne i produkty potrzebne do upieczenia ciasta, krówki lub masa kajmakowa z puszki

  1. „Ozdabiamy mazurek – rytmiczne powtarzanki” – dekorowanie ciasta. Dziecko przy użyciu kolorowych cukierków typu „lentilki” układa na cieście wzory. Mają to być rytmy,  które się powtarzają.

Środki dydaktyczne:  kolorowe cukierki typu „lentilki”

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.