31.03.2021 środa

Temat kompleksowy: Wielkanoc (29.03 – 02.04.2021)

Środa  31.03.2021 r.  Temat: Wielkanocny koszyczek  

Cele

Dziecko:

  • poznaje tradycje związane z Wielkanocą
  • rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo- ruchową
  • rozwija percepcje wzrokową
  • rozwija umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowania symbolem liczby
  • rozwija logiczne myślenie
  • rozwija małą motorykę
  1. „Koszyczek z figur geometrycznych” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma do dyspozycji papierowe figury geometryczne (płaskie, podstawowe), układa z nich koszyczek wielkanocny. Po wykonaniu zadania rodzic zadaje pytania:
  • Ile wykorzystałeś kół (trójkątów, kwadratów, prostokątów)?

Środki dydaktyczne: figury geometryczne (płaskie, podstawowe)

  1. „Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Zadaje dziecku pytania:

Co to jest święconka?

Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść?

Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?

Rodzic tłumaczy dziecku, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego:

jajka – nowe życie,

baranek  – symbol Pana Jezusa,

owies – wiosna,

wędlina – dostatek,

chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,

babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

Środki dydaktyczne:  obrazek przedstawiający koszyczek wielkanocny

  1. „Malujemy oburącz wielkanocny koszyk” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-

-słuchowo-ruchową. Rodzic przygotowuje na dużych kartkach wzór koszyka. Dziecko ustawia się

przed nim, mówią wyliczankę i malują w powietrzu oburącz. Później te same czynności dziecko powtarza na małej kartce, następnie z wykorzystaniem kredek. Na koniec dziecko rysuje kurczaczka.

Środki dydaktyczne:   wzór koszyka na dużej kartce, mała kartka, kredki

  1. Praca w KP3.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka. Dziecko uzupełnia obrazki nalepkami. Mówi, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie

koloruje pola zgodnie z kodem.

Środki dydaktyczne:   KP3.47, kredki

  1. „Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje szablony pisanek lub liczmany

– dla dziecka po 10 sztuk. Dziecko operuje, manipulują liczmanami i rozwiązuje treść

zadań. Podpisuje rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.

Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?

Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze

2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile

pisanek pomalowali razem?

W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek

pozostało w koszyku?

Kolejne zadania rodzic może tworzyć według własnego pomysłu.

Środki dydaktyczne:   szablony pisanek lub liczmany – dla każdego dziecka po 10 sztuk

  1. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa. Rodzic ma do dyspozycji bębenek lub inny instrument . Dzieci realizują rytm podany przez rodzica na przerwę w muzyce dziecko ma za zadanie słuchać, ile razy rodzic uderzy w bębenek lub inny instrument . Tyle samo razy dziecko musi wykonać podane ćwiczenie: skłony, przysiady, pajacyki, piłeczki itd.

Środki dydaktyczne: bębenek lub inny instrument

  1. Praca w ZG60 – ćwiczenia grafomotoryczne. Dziecko rysuje obrazek w tunelu. Rysuje w ramkach tyle kresek, ile jest figur każdego rodzaju i w danym położeniu.

Środki dydaktyczne:  Zeszyt grafomotoryczny strona 60.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.