Zadania dla 3-latków na 11.03.2021r
Temat: Co nam dają zwierzęta?
Cele:
– Dziecko zdobywa orientację w przestrzeni
–Dziecko poznaje produkty odzwierzęce
-Dziecko wchodzi w rolę w czasie zabawy ruchowej, naśladuje zwierzęta poprzez ruchy i gesty
– Dziecko eksperymentuje, porównuje przedmioty za pomocą dotyku
– Dziecko dba o bezpieczeństwo podczas zabawy z elementami pościg
- „Poszukiwania motka wełny”– zabawa ruchowa typu ciepło – zimno; rozwijanie zdolności obserwowania otoczenia.
Mama ukrywa motek. Dziecko szuka słuchając sugestii „ciepło – zimno”
2. „Co nam dają zwierzęta” – wysłuchanie wiersza „Zwierzęta w gospodarstwie” S. Bacewicz jako wstępu do rozmowy na temat znaczenia hodowli zwierząt połączonej z degustacją produktów.
Zwierzęta w gospodarstwie
W gospodarstwie u człowieka praca na zwierzęta czeka.
Konik ciągnie w wozie siano,wozi jeźdźca też co rano.
Potem w stajni odpoczywa, pięknie lśni na słońcu grzywa.
Krowa ciągle trawę żuje, pyszne mleko produkuje.
Gdy w oborze sobie stoi, człowiek co dzień ją wydoi
Owca na pastwisku staje, miękką wełnę swą oddaje.
Śpi w owczarni aż do rana i pilnuje się barana.
Świnka w tłuszczyk wciąż obrasta, później będzie z niej omasta.
Gdy w chlewiku smacznie śpi, o jedzeniu ciągle śni.
Kurka gdacze, z drugą gada i na grzędzie jaja składa.
Bo w kurniku ma mieszkanie, siedzi sobie w nim na sianie.
Kogut pianiem, to się zdarza, często budzi gospodarza.
On nad ptactwem tu góruje i w kurniku wciąż króluje.
Pies na wszystko ma baczenie i pilnuje otoczenie.
A gdy bardzo jest zmęczony, w budzie sobie śpi skulony.
Kot podchodzi w wielkiej ciszy, bo w spiżarni łowi myszy.
I w stodole, kiedy pada, wszystkie małe myszki zjada.
Tak od rana do wieczora, czy to chlewik, czy obora,
każde zwierzę pracę ma, a gospodarz o nie dba.
3. „Czarodziejski worek” – zabawa dotykowa; rozwijanie wrażliwości sensorycznej; rozpoznawanie przedmiotów pochodzenia odzwierzęcego, jak np.: ugotowane na twardo jaja, poduszka z piór, skórzane buty, wełniany sweter lub rękawiczki.
4.„Berek”– zabawa bieżna.
Zadania dla 3-latków na 12.03.2021r
Temat: Zwierzyniec
Cele:
– Dziecko ćwiczy mięśnie narządów mowy
– Dziecko doskonali umiejętność liczenia, dostrzega kolejność i zgodnie z nią
– Dziecko zna liczebniki porządkowe od 1 do 4
– Dziecko łączy różne materiały, tworząc spójną kompozycję
1. „Piórko” – ćwiczenia oddechowe; wspomaganie rozwoju aparatu oddechowego, dmuchanie na piórko z różnym natężeniem.
2„Na pastwisku”– zabawa matematyczna; poznanie znaczenia liczebników porządkowych podczas ustawiania zwierząt w określonej kolejności na podstawie zabawy E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej.
Mama prezentuje zwierzęta. Po prezentacji zwierząt mówi, a dzieci naśladują:
Wyszły zwierzątka na spacer, pierwsza krówka, druga owieczka, trzecia kózka, czwarty konik. Przyjrzyj się im wszystkim, kto wyszedł na spacer pierwszy? Kto drugi? Kto trzeci? Kto czwarty? Spróbuj ustawić zwierzątka w odpowiedniej kolejności.
Po chwili przerwy mama powtarza kolejność zwierząt, a dziecko sprawdza poprawność wykonania zadania.
Środki dydaktyczne: plastikowe zwierzątka.
3.„Baranek”– praca plastyczna; ozdabianie sylwety kawałkami włóczki, wydzieranie pasków papieru imitujących trawę dla baranka.
Mama z dzieckiem szkicują baranka. Dziecko ozdabia sylwetę dowolnymi materiałami.
4.„Na grzędzie” – zabawa ruchowa z elementami równowagi.
Mama na podłodze nakleja z taśmy papierowej linię prostą. Dziecko ustawia się na jednym końcu linii i krok za krokiem, stopa za stopą przechodzi po niej. Balansuje ciałem, by nie spaść z grzędy.
Życzymy miłej zabawy 🙂