zabawy -praca zdalna

Zadania dla 3-latków na 11.03.2021r

Temat: Co nam dają zwierzęta?

Cele:

– Dziecko zdobywa orientację w przestrzeni
–Dziecko poznaje produkty odzwierzęce

-Dziecko wchodzi w rolę w czasie zabawy ruchowej, naśladuje zwierzęta poprzez ruchy i gesty

– Dziecko eksperymentuje, porównuje przedmioty za pomocą dotyku

– Dziecko dba o bezpieczeństwo podczas zabawy z elementami pościg

 

  1. „Poszukiwania motka wełny”– zabawa ruchowa typu ciepło – zimno; rozwijanie zdolności obserwowania otoczenia.

Mama ukrywa motek. Dziecko szuka słuchając sugestii „ciepło – zimno”

2. „Co nam dają zwierzęta” – wysłuchanie wiersza „Zwierzęta w gospodarstwie” S. Bacewicz jako wstępu do rozmowy na temat znaczenia hodowli zwierząt połączonej z degustacją produktów.


Zwierzęta w gospodarstwie

W gospodarstwie u człowieka praca na zwierzęta czeka.

Konik ciągnie w wozie siano,wozi jeźdźca też co rano.

Potem w stajni odpoczywa, pięknie lśni na słońcu grzywa.

Krowa ciągle trawę żuje, pyszne mleko produkuje.

Gdy w oborze sobie stoi, człowiek co dzień ją wydoi

Owca na pastwisku staje, miękką wełnę swą oddaje.

Śpi w owczarni aż do rana i pilnuje się barana.

Świnka w tłuszczyk wciąż obrasta, później będzie z niej omasta.

Gdy w chlewiku smacznie śpi, o jedzeniu ciągle śni.

Kurka gdacze, z drugą gada i na grzędzie jaja składa.

Bo w kurniku ma mieszkanie, siedzi sobie w nim na sianie.

Kogut pianiem, to się zdarza, często budzi gospodarza.

On nad ptactwem tu góruje i w kurniku wciąż króluje.

Pies na wszystko ma baczenie i pilnuje otoczenie.

A gdy bardzo jest zmęczony, w budzie sobie śpi skulony.

Kot podchodzi w wielkiej ciszy, bo w spiżarni łowi myszy.

I w stodole, kiedy pada, wszystkie małe myszki zjada.

Tak od rana do wieczora, czy to chlewik, czy obora,

każde zwierzę pracę ma, a gospodarz o nie dba.

3. „Czarodziejski worek” – zabawa dotykowa; rozwijanie wrażliwości sensorycznej; rozpoznawanie przedmiotów pochodzenia odzwierzęcego, jak np.: ugotowane na twardo jaja, poduszka z piór, skórzane buty, wełniany sweter lub rękawiczki.

4.„Berek”– zabawa bieżna.

Zadania dla 3-latków na 12.03.2021r

Temat: Zwierzyniec

Cele:

– Dziecko ćwiczy mięśnie narządów mowy
– Dziecko doskonali umiejętność liczenia, dostrzega kolejność i zgodnie z nią
– Dziecko zna liczebniki porządkowe od 1 do 4
– Dziecko łączy różne materiały, tworząc spójną kompozycję

1. „Piórko” – ćwiczenia oddechowe; wspomaganie rozwoju aparatu oddechowego, dmuchanie na piórko z różnym natężeniem.

2„Na pastwisku”– zabawa matematyczna; poznanie znaczenia liczebników porządkowych podczas ustawiania zwierząt w określonej kolejności na podstawie zabawy E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej.

Mama prezentuje zwierzęta. Po prezentacji zwierząt mówi, a dzieci naśladują:
Wyszły zwierzątka na spacer, pierwsza krówka, druga owieczka, trzecia kózka, czwarty konik. Przyjrzyj się im wszystkim, kto wyszedł na spacer pierwszy? Kto drugi? Kto trzeci? Kto czwarty? Spróbuj ustawić zwierzątka w odpowiedniej kolejności.
Po chwili przerwy mama powtarza kolejność zwierząt, a dziecko sprawdza poprawność wykonania zadania.

Środki dydaktyczne: plastikowe zwierzątka.

3.„Baranek”– praca plastyczna; ozdabianie sylwety kawałkami włóczki, wydzieranie pasków papieru imitujących trawę dla baranka.

Mama z dzieckiem szkicują baranka. Dziecko ozdabia sylwetę dowolnymi materiałami.

4.„Na grzędzie” – zabawa ruchowa z elementami równowagi.

Mama na podłodze nakleja z taśmy papierowej linię prostą. Dziecko ustawia się na jednym końcu linii i krok za krokiem, stopa za stopą przechodzi po niej. Balansuje ciałem, by nie spaść z grzędy.

Życzymy miłej zabawy 🙂

 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.