Zajęcia zdalne Czwartek 15.04.2021

Czwartek 15.04.2021.

TEMAT:   Grzeczne słówka

Cele:

Dziecko :

  • aktywnie uczestniczy w zajęciach
  • śpiewa piosenkę na melodię „ Pingwin”
  • recytuje wiersz
  • układa zagadki rozpoczynając od słów – To jest ….
  • głośno wypowiada nazwę obiektu na ilustracji
  • układa obrazki po stronie głoski s – którą symbolizuje smok, lub głoski sz – którą symbolizuje szalik
  1. „Z wielką radością” – zabawa na miły poranek. razem z dzieckiem śpiewa piosenkę na melodię – „ Pingwin”.

Z wielką radością (dziecko rozkłada szeroko ręce na boki w geście powitania)

Z pięknym uśmiechem ( rysuje na twarzy wielki uśmiech)

witamy (imię dziecka) cię, cię ,cię

Raz rączką prawą, raz rączką lewą.

Do przodu, do tyłu

i raz, dwa, trzy

  1. „Trzy magiczne słowa” – recytacja wiersza M. Szeląg. Dziecko recytuje wiersz mówiąc go głośno, cicho, smutno, wesoło.

 

Trzy magiczne słowa

Zapamięta moja głowa:

Proszę, dziękuję, przepraszam-

Do mojego serca zapraszam.

Proszę mówię kiedy daję

Dziękuję – gdy coś dostaję

A słowo przepraszam powiem,

Gdy przykrość tobie zrobię.

 

  1. „Układamy zagadki’’. Dziecko losuje z woreczka ilustrację zabawki  i układa o niej zagadkę, rozpoczynając od słów – To jest ……

( środki dydaktyczne: ilustracje różnych zabawek)

  1. Sz oraz s” – ćwiczenia artykulacyjne, ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Rodzic pokazuje dziecku różne obrazki rozpoczynające się głoską sz i s. Dziecko ma za zadanie głośno wypowiedzieć nazwę obiektu na ilustracji i ułożyć obrazek po stronie głoski s – którą symbolizuje np. smok, lub głoski sz – którą symbolizuje np. szalik

( środki dydaktyczne:  obrazki różnych przedmiotów zawierających w nazwie głoskę s lub sz , np. sweter, spodnie, sklep, stół, sok, schody, szafa, szampon).

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.