Czwartek 15.04.2021.
TEMAT: Grzeczne słówka
Cele:
Dziecko :
- aktywnie uczestniczy w zajęciach
- śpiewa piosenkę na melodię „ Pingwin”
- recytuje wiersz
- układa zagadki rozpoczynając od słów – To jest ….
- głośno wypowiada nazwę obiektu na ilustracji
- układa obrazki po stronie głoski s – którą symbolizuje smok, lub głoski sz – którą symbolizuje szalik
- „Z wielką radością” – zabawa na miły poranek. razem z dzieckiem śpiewa piosenkę na melodię – „ Pingwin”.
Z wielką radością (dziecko rozkłada szeroko ręce na boki w geście powitania)
Z pięknym uśmiechem ( rysuje na twarzy wielki uśmiech)
witamy (imię dziecka) cię, cię ,cię
Raz rączką prawą, raz rączką lewą.
Do przodu, do tyłu
i raz, dwa, trzy
- „Trzy magiczne słowa” – recytacja wiersza M. Szeląg. Dziecko recytuje wiersz mówiąc go głośno, cicho, smutno, wesoło.
Trzy magiczne słowa
Zapamięta moja głowa:
Proszę, dziękuję, przepraszam-
Do mojego serca zapraszam.
Proszę mówię kiedy daję
Dziękuję – gdy coś dostaję
A słowo przepraszam powiem,
Gdy przykrość tobie zrobię.
- „Układamy zagadki’’. Dziecko losuje z woreczka ilustrację zabawki i układa o niej zagadkę, rozpoczynając od słów – To jest ……
( środki dydaktyczne: ilustracje różnych zabawek)
- „ Sz oraz s” – ćwiczenia artykulacyjne, ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Rodzic pokazuje dziecku różne obrazki rozpoczynające się głoską sz i s. Dziecko ma za zadanie głośno wypowiedzieć nazwę obiektu na ilustracji i ułożyć obrazek po stronie głoski s – którą symbolizuje np. smok, lub głoski sz – którą symbolizuje np. szalik
( środki dydaktyczne: obrazki różnych przedmiotów zawierających w nazwie głoskę s lub sz , np. sweter, spodnie, sklep, stół, sok, schody, szafa, szampon).