Zajęcia zdalne czwartek 8.04.2021 r.

Czwartek 8.04.2021 r. Co robi na wsi świnka, zaśpiewa każda dziecinka

Cele:

Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • współpracuje z osobą dorosłą;
  • potrafi zapamiętać i zaśpiewać fragment piosenki;
  • naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt;
  • ćwiczy narządy artykulacyjne;
  • umie bawić się przy muzyce;
  • rysuje zgodnie z instrukcją;
  • czerpie radość ze wspólnych zabaw;
  • potrafi określić swój nastrój.

 

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej:

Rodzic prowadzi zabawę, dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie z treścią opowieści ruchowej.

 

W wiejskiej zagrodzie

Autor: Bożena Forma

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego:

  • kury – ko, ko, ko
  • indyki – gul, gul, gul
  • kogut – kukuryku

 

Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.

Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.

Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.

Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczanie się na czworakach.

Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.

Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

  1. „Dziwne rozmowy” – piosenka https://youtu.be/jI9trIb3NJQ

Wysłuchajcie piosenki, spróbujcie się jej nauczyć. Poproście rodziców o zapoznanie Was ze słowami piosenki:

  1. W chlewiku mieszka świnka

i trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosą jej jedzenie

to ona: kwi, kwi, kwi!

  1. Opodal chodzi kaczka,

co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej: dzień dobry,

a ona: kwa, kwa, kwa!

III. Na drzewie siedzi wrona,

jest czarna, trochę zła.

Gdy pytam: jak się miewasz?

to ona: kra, kra kra!

  1. Przed budą trzy szczeniaczki

podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię: cicho pieski,

a one: hau, hau, hau!

 

Rozmowa kierowana treścią utworu,

  • Kto mieszka w chlewiku, jak się odzywa świnka.
  • Kto chodził opodal i jak się odzywa.
  • Kto siedział na drzewie i w jakim była humorze.
  • Jaki głos wydaje wrona.
  • Kto siedział pod budą i ile ich było? Jaki głos wydają pieski.

Środki dydaktyczne: nagranie piosenki (link).

 

  1. Wierszyki do rysowania „Narysuj świnkę”- przygotuj sobie kartkę, kredkę lub ołówek. Oglądaj, słuchaj i rysuj https://youtu.be/p7n-6jFiIAc

Środki dydaktyczne: kartka, kredki, link z poleceniem.

 

  1. „Gąski, gąski do domu!” – zabawa ruchowa z elementem dialogu. Zaproście wszystkich domowników do zabawy, pobawcie się wspólnie. Na zakończenie powiedzcie sobie coś miłego, np. „świetnie się z tobą bawiłam/-łem”, „lubię w wami spędzać czas”, itp.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.