Czwartek 8.04.2021 r. Co robi na wsi świnka, zaśpiewa każda dziecinka
Cele:
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
- współpracuje z osobą dorosłą;
- potrafi zapamiętać i zaśpiewać fragment piosenki;
- naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt;
- ćwiczy narządy artykulacyjne;
- umie bawić się przy muzyce;
- rysuje zgodnie z instrukcją;
- czerpie radość ze wspólnych zabaw;
- potrafi określić swój nastrój.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej:
Rodzic prowadzi zabawę, dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie z treścią opowieści ruchowej.
W wiejskiej zagrodzie
Autor: Bożena Forma
–
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
- kury – ko, ko, ko
- indyki – gul, gul, gul
- kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczanie się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
- „Dziwne rozmowy” – piosenka https://youtu.be/jI9trIb3NJQ
Wysłuchajcie piosenki, spróbujcie się jej nauczyć. Poproście rodziców o zapoznanie Was ze słowami piosenki:
- W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosą jej jedzenie
to ona: kwi, kwi, kwi!
- Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: dzień dobry,
a ona: kwa, kwa, kwa!
III. Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: jak się miewasz?
to ona: kra, kra kra!
- Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: cicho pieski,
a one: hau, hau, hau!
Rozmowa kierowana treścią utworu,
- Kto mieszka w chlewiku, jak się odzywa świnka.
- Kto chodził opodal i jak się odzywa.
- Kto siedział na drzewie i w jakim była humorze.
- Jaki głos wydaje wrona.
- Kto siedział pod budą i ile ich było? Jaki głos wydają pieski.
Środki dydaktyczne: nagranie piosenki (link).
- Wierszyki do rysowania „Narysuj świnkę”- przygotuj sobie kartkę, kredkę lub ołówek. Oglądaj, słuchaj i rysuj https://youtu.be/p7n-6jFiIAc
Środki dydaktyczne: kartka, kredki, link z poleceniem.
- „Gąski, gąski do domu!” – zabawa ruchowa z elementem dialogu. Zaproście wszystkich domowników do zabawy, pobawcie się wspólnie. Na zakończenie powiedzcie sobie coś miłego, np. „świetnie się z tobą bawiłam/-łem”, „lubię w wami spędzać czas”, itp.