Piątek 9.04.2021 r. Krowy i krówki
Cele:
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
- współpracuje z osobą dorosłą;
- wie, co otrzymujemy od zwierząt hodowlanych;
- wykonuje pracę plastyczną według instrukcji;
- sprawnie wycina nożyczkami;
- potrafi przygotować wybraną potrawę;
- potrafi posługiwać się sztućcami;
- czerpie radość z samodzielnie wykonanego zadania.
- „Co otrzymujemy od zwierząt?” – rodzic pokazuje plansze – https://drive.google.com/file/d/1Smbib4REpcwFzfLdUQTFt-nPMbH9y_Bz/view , po ich obejrzeniu, zastanówcie się po co hodujemy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim.
Środki dydaktyczne: plansze (link)
- „Wesoła krówka” – praca plastyczna, . Rodzic drukuje bądź rysuje elementy krowy wg wzoru (załącznik), dziecko wycina wszystkie części i składa w całość zwierzę według podanej instrukcji.
Środki dydaktyczne: karta pracy z instrukcją (załącznik), nożyczki, klej, kredki
- „Gimnastyka na wiejskim podwórku” – https://wordwall.net/pl/resource/1868190/gimnastyka-na-wiejskim-podw%c3%b3rku – zestaw ćwiczeń ruchowych. Zakręć kołem i baw się ze zwierzętami.
- „Mleczne pyszności” – warsztaty kulinarne wykorzystujące jedzenie otrzymywane od zwierząt.
Rodzic przygotowuje z dzieckiem, do wyboru:
– jogurt owocowy – potrzebne nam będą: jogurt naturalny i ulubione owoce,
– koktajl owocowy – potrzebne nam będą: mleko i ulubione owoce,
– wiosenne kanapki z jajkiem – potrzebne nam będą: chleb, jajka, pomidory, ogórki, rzodkiewki, szczypiorek, to, co lubi dziecko.
Rodzic pomaga dziecku z krojeniem. Utrwalamy umiejętność prawidłowego posługiwania się sztućcami.
Środki dydaktyczne: wybrane produkty spożywcze, nóż, deska.
Dobrej zabawy! Smacznego!