Zajęcia zdalne Poniedziałek 12.04.2021

Poniedziałek 12.04.2021.

Temat kompleksowy: JESTEM KULTURALNY

TEMAT:   Rozmawiamy o wierze we własne siły

Cele:

Dziecko :

  • aktywnie uczestniczy w zajęciach
  • współpracuje z osoba dorosłą
  • gromadzi informacje na temat znaczenia wiary we własne siły
  • opowiada o swoich emocjach
  • rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • buduje wiarę we własne siły
  • czerpie radość z samodzielnie wykonanego zadania

 

  1. „Z wielką radością” – zabawa Rodzic razem z dzieckiem śpiewa  piosenkę na melodię – „ Pingwin”.

Z wielką radością (dziecko rozkłada szeroko ręce na boki w geście powitania)

Z pięknym uśmiechem ( rysuje na twarzy wielki uśmiech)

witamy (imię dziecka) cię, cię ,cię

Raz rączką prawą, raz rączką lewą.

Do przodu, do tyłu

i raz, dwa, trzy

  1. „Mała żabka” – zabawa ze śpiewem na melodię „Stary niedźwiedź mocno śpi’’. Rodzic – mucha chodzi na palcach w koło dziecka – żabki, która śpi,  poruszając rękami niczym skrzydłami i śpiewa piosenkę. Podczas wyliczania godzin zatrzymuje się, odwraca w stronę dziecka- żaby i pokazuje godziny na palcach. Na słowo: łapie! – rodzic – mucha „odlatuje’’, a żabka próbuje ją złapać. Mucha, gdy zostanie złapana staje się żabką i zabawa zaczyna się odnowa. ( można włączyć wszystkich domowników, wtedy jest przy tej zabawie dużo śmiechu)

Mała żabka w trawie śpi ,

Mała żabka w trawie śpi.

My się jej boimy, cichutko lecimy.

Gdy się zbudzi, to nas zje!

Gdy się zbudzi, to nas zje!

Pierwsza godzina – żabka śpi,

druga godzina – żabka chrapie,

trzecia godzina – żabka łapie!

  1. Omawianie wartości „wiara w siebie” – słuchanie opowiadania „O żabce, która uwierzyła w siebie” M. Szeląg i rozmowa na temat wiary we własne możliwości.
  • Opowiadanie: „O żabce, która uwierzyła w siebie” Marlena Szeląg

Niedaleko stąd istnieje bardzo kolorowa łąka, na której codziennie w letnie wieczory odbywa się nad stawem niezwykły spektakl. Pokaz ten nosi nazwę „Taniec muzyki i światła”. Występują w nim wybitni piosenkarze o wyjątkowych głosach, do których należą najlepsze żabie śpiewaczki, a w rytm muzyki nad tonią wody pięknie prezentują swój taniec najwybitniejsze świetliki. Przygrywa im niesamowita orkiestra świerszczy. Jest ślicznie, nastrojowo, wprost wzruszająco. Dlatego też na te widowiska przychodzą, przylatują czy przypełzają nie tylko mieszkańcy tej łąki, ale i pobliskich lasów, pól czy zagajników. – Jak cudownie! Czyż nie jest to wspaniałe przedstawienie?! – rzekła żaba Honoratka do żabiej koleżanki Rechotki i żabiego kolegi Lucka. – Tak, masz rację, jestem oczarowana! Dziękuję, że mnie zaprosiłaś i tutaj przyprowadziłaś – odpowiedziała Rechotka, która nie mogła oderwać oczu od pokazu. – Rechotko, zamknij buzię, bo otworzyłaś ją tak szeroko, że zaraz mucha ci wpadnie! – śmiał się Lucek. – A daj jej spokój! Niech ogląda! – wtrąciła Honoratka i dodała: – A poza tym… niech jej mucha wpadnie, przynajmniej zje kolację! Po tym niesamowitym spektaklu żaba Rechotka była tak niezwykle oczarowana i podekscytowana, że nie mogła usnąć w swoim łóżku pod liściem paproci. Marzyła o tym, by kiedyś za[1]śpiewać na takim festiwalu. Wtem posmutniała. Wiedziała bowiem, że nie ma wystarczającego talentu. I w tym momencie coś błysło nad jej głową, niczym jakaś spadająca gwiazda z nieba. Rechotka podniosła w górę oczy. Oj, w żadnym wypadku nie była to spadająca gwiazda. – Hej, smutasie! Jestem Elfik Dobra Rada. I jestem tu po to, żeby dać ci dobrą radę! Dlaczego się smucisz? – zapytał wesoło przybysz. Rechotka opowiedziała mu o tym, jak bardzo chciałaby wystąpić kiedyś w spektaklu „Tańca muzyki i światła” i jak wielkie ma marzenie, żeby zaśpiewać nad stawem obok najznakomitszych żabich śpiewaczek. – Nie trać wiary! Uwierz w siebie i spróbuj! Miej wielkie marzenia, one są do spełnienia! – udzielił porady przybysz. – Masz rację, Elfiku. Muszę uwierzyć w siebie. Dziękuję ci za dobrą radę! – Nie ma za co! Pamiętaj. Uwierz w siebie, a wówczas wszystko stanie się możliwe! Pa! – To mówiąc, Elfik zniknął, pozostawiając za sobą jeszcze przez moment świetlisty błysk na ciemnym niebie. Rechotka ucieszyła się i postanowiła uwierzyć we własne możliwości. Przecież gdy była jeszcze małą żabką, to wszyscy chwalili jej delikatny, ale dźwięczny głos. Następnego dnia żaba udała się do nauczycielki muzyki z prośbą o darmowe lekcje śpiewu. Pani Ela była już starszą ropuchą i nie bardzo miała siłę, aby uczyć kogokolwiek śpiewania. Gdy jednak Rechotka opowiedziała jej o swoim wielkim marzeniu, ta w końcu zgodziła się udzielić swojej byłej uczennicy darmowych porad. To był trudny i pracowity rok dla Rechotki. Co[1]dziennie z mozołem ćwiczyła śpiew, bo wierzyła, że kiedyś uda jej się wziąć udział w spektaklu „Tańca muzyki i światła”. W końcu nadszedł dzień, kiedy żabka była w pełni przygotowana, aby stać się wybitną śpiewaczką. Pozostało już tylko jedno – zgłosić się na casting do „Studia Artysty”, gdzie co roku, wczesną wiosną wybierano nowych muzyków, śpiewaków i tancerzy do udziału w letnim spektaklu. Żabka była niesamowicie podekscytowana. Gdy nadeszła jej kolej, aby zaprezentować przed srogą komisją umiejętności, zaczęła się bać. W mig jednak przypomniała sobie słowa Elfika i odzyskała wiarę we własne siły, za którą powróciła pewność siebie. Zaczęła śpiewać. Jej głos był tak dźwięczny, melodyjny i lekki, że cała komisja oniemiała z zachwytu. Rechotka bezkonkurencyjnie dostała się do chórku żabich śpiewaczek, tym samym spełniając swoje największe marzenie. Rozpoczęły się dwa miesiące wielkich przygotowań do pokazu. Gdy festiwal „Tańca muzyki i światła” znowu powrócił, Rechotka, przejęta, ale dumna z siebie, zaśpiewała z innymi żabami najpiękniej, jak umiała. Oczywiście na spektaklu w pierwszym rzędzie na widowni zasiedli przyjaciele żabki – Lucek i Honoratka. Po zakończonym festiwalu rozległy się ogromne brawa, a na niebie błysło coś niesamowicie jasno, niczym spadająca gwiazda. Tak, to był Elfik Dobra Rada. Przyglądał się z wysoka małej żabce, która miała wielkie marzenia i jeszcze większą wiarę w to, że jest w stanie je spełnić.

  • Pytania do wysłuchanego utworu:

Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu? W jakim miejscu działa się akcja utworu? Co odbywało się na łące? O czym marzyła Rechotka? Kto pocieszył Rechotkę? Jakiej rady udzielił żabce Elfik? W jaki sposób Rechotka przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu? Jak myślicie, czy Rechotka wystąpiłaby w spektaklu „Tańca, muzyki i światła”, gdyby nie uwierzyła w siebie?

  1. „Żabka” – praca plastyczna, malowanie farbami. Dziecko maluje zieloną farbą akwarelową sylwetę żaby.

( środki dydaktyczne: farby akwarelowe, pędzel, pojemnik z wodą, kolorowanka z sylwetą żaby)

  1. „Żabie rytmy” – zabawa rytmiczna. Rodzic prezentuje dziecku rymy słowne z jednoczesnym rytmicznym klaskaniem, a dziecko je   Gdy dziecko wykonuje rymy prawidłowo, można zamienić się rolami.

np. kum, kum, kum

kum, kum, kum, kum

rech, rech, kum

rech, kum, rech, kum itp.

 

Życzymy miłej zabawy.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.