Aktywności na środę 14.04.2021
Temat: Pudełkowy świat
Cele:
Dziecko:
- usprawnia małą motorykę
- porównuje pudełka, stosuje określenia „mniejszy”, „większy” układa pudełka od najmniejszego do największego i odwrotnie, przelicza
- sprząta stanowisko pracy
- czerpie radość z zabawy
- poprawnie nazywa i rozpoznaje kolory nakrętek, klasyfikuje przedmioty według koloru–
- wyraża radość z możliwości wykonywania prac plastycznych.
Przebieg:
„Powitanka- rymowanka”
Przywitajmy się wesoło (Machamy do siebie)
ładne zróbmy koło. (Rysujemy w powietrzu ręką koło)
Ręce w górę, ręce w bok. (Wysuwamy ręce do góry, a potem w bok)
Skok do tyłu i w przód skok.(Wykonujemy jeden skok obunóż do tyłu i w przód)
Ta poranna gimnastyka (Rytmicznie klaszczemy w ręce)
wszystkie zuchy dziś przywita.
1.„Małe czy duże?” – zabawa matematyczna; porównywanie wielkości, wkładanie pudełek „jedno w drugie”, przeliczanie, układanie od najmniejszego do największego i odwrotnie.
2„Pudełkowe zwierzaki” – praca plastyczna; wykonanie zwierząt z kartonowych pudełek dla siebie i rodzeństwa bądź rodzica.
Dzieci z pomocą rodzica wykonują z kartonowych pudełek wybrane przez siebie zwierzę, np.: kotki, pieski, lwy, papugi poprzez doklejanie elementów z papieru, kawałków materiału, pomponów, piórek, sznureczków itp. ,rysowanie. Dzieci decydują, jakie elementy chcą przykleić, a rodzic pomaga, np. wycinając skrzydła czy uszy. Na zakończenie dzieci sprzątają stanowiska pracy.
Środki dydaktyczne: kartonowe pudełka, papier kolorowy, kawałki materiałów, pompony, piórka, sznurki itp., kleje, klej na gorąco, mazaki, kredki, nożyczki
3.„Pudełkowy tor przeszkód” – zabawa ruchowa z elementami skoków.
Dziecko z pomocą rodzica buduje na dywanie tor przeszkód. Na komendę rodzica dziecko przeskakuje przez przeszkody.
4.,,Zdobywamy zakrętki” – gra matematyczna.
Potrzebne będą dwie kostki do gry: z kolorami i tradycyjna – z oczkami od 1-4(5), nakrętki od butelek w trzech, czterech kolorach ( zamiast nakrętek mogą być klocki). Dziecko rzuca dwiema kostkami jednocześnie – kolorową i z oczkami; liczy oczka na kostce i mówi, jaki kolor wylosowało. Zabiera tyle nakrętek, ile oczek było na kostce, w takim kolorze, jaki wylosowało na kostce. Zabawę powtarzamy kila razy. Na koniec dziecko porównuje, szacuje, komu udało się zdobyć więcej nakrętek.
Dowolna zabawa z rodzeństwem lub rodzicem własnoręcznie wykonanymi zabawkami z pudełek.
Rodzicu, spróbuj razem z dzieckiem jeszcze raz wspólnie zaśpiewać poznaną piosenkę „Piosenka ekologiczna”.