zajęcia zdalne środa 14.04.2021

Aktywności na środę 14.04.2021

Temat: Pudełkowy świat

 Cele:

Dziecko:

  • usprawnia małą motorykę
  • porównuje pudełka, stosuje określenia „mniejszy”, „większy” układa pudełka od najmniejszego do największego i odwrotnie, przelicza
  • sprząta stanowisko pracy
  • czerpie radość z zabawy
  • poprawnie nazywa i rozpoznaje kolory nakrętek, klasyfikuje przedmioty według koloru–
  • wyraża radość z możliwości wykonywania prac plastycznych.

Przebieg:

 „Powitanka-  rymowanka”

Przywitajmy się wesoło  (Machamy do siebie)

ładne zróbmy koło (Rysujemy w powietrzu ręką koło)

Ręce w górę, ręce w bok (Wysuwamy ręce do góry, a potem w bok)

Skok do tyłu i w przód skok.(Wykonujemy jeden skok obunóż do tyłu i w przód)

Ta poranna gimnastyka  (Rytmicznie klaszczemy w ręce)

wszystkie zuchy dziś przywita.

1.„Małe czy duże?” – zabawa matematyczna; porównywanie wielkości, wkładanie pudełek „jedno w drugie”, przeliczanie, układanie od najmniejszego do największego i odwrotnie.

2„Pudełkowe zwierzaki” – praca plastyczna; wykonanie zwierząt z kartonowych pudełek dla siebie i rodzeństwa bądź rodzica.

Dzieci z pomocą rodzica wykonują z kartonowych pudełek wybrane przez siebie zwierzę, np.: kotki, pieski, lwy, papugi poprzez doklejanie elementów z papieru, kawałków materiału, pomponów, piórek, sznureczków itp. ,rysowanie. Dzieci decydują, jakie elementy chcą przykleić, a rodzic pomaga, np. wycinając skrzydła czy uszy. Na zakończenie dzieci sprzątają stanowiska pracy.

Środki dydaktyczne: kartonowe pudełka, papier kolorowy, kawałki materiałów, pompony, piórka, sznurki itp., kleje, klej na gorąco, mazaki, kredki, nożyczki

3.„Pudełkowy tor przeszkód” – zabawa ruchowa z elementami skoków.

Dziecko z pomocą rodzica buduje na dywanie tor przeszkód. Na komendę rodzica dziecko przeskakuje przez przeszkody.

4.,,Zdobywamy zakrętki” – gra matematyczna.

Potrzebne będą dwie kostki do gry: z kolorami i  tradycyjna – z oczkami od 1-4(5), nakrętki od butelek w trzech, czterech kolorach ( zamiast nakrętek mogą być klocki). Dziecko rzuca dwiema kostkami jednocześnie – kolorową i z oczkami; liczy oczka na kostce i mówi, jaki kolor wylosowało. Zabiera tyle nakrętek, ile oczek było na kostce, w takim kolorze, jaki wylosowało na kostce. Zabawę powtarzamy kila razy. Na koniec dziecko porównuje, szacuje, komu udało się zdobyć więcej nakrętek.

Dowolna zabawa z rodzeństwem lub rodzicem własnoręcznie wykonanymi zabawkami z pudełek.

Rodzicu, spróbuj razem z dzieckiem jeszcze raz wspólnie zaśpiewać poznaną piosenkę „Piosenka ekologiczna”.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.