[vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]Środa 7.04.2021 r. Zwierzęta na wsi
Cele:
Dziecko:
- aktywnie uczestniczy w zabawie integracyjnej;
- współpracuje z osobą dorosłą;
- czerpie radość ze wspólnych zabaw;
- ilustruje muzykę ruchem;
- rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi;
- klasyfikuje zwierzęta ze względu na jedną cechę;
- prawidłowo przelicza w dostępnym zakresie;
- utrwala znajomość figur geometrycznych i kolorów;
- prawidłowo wycina nożyczkami;
- nazywa emocje
Dzień dobry Przedszkolaki!
Dziś przeniesiecie się na chwilę na wiejskie podwórko. Na początek krótka rozgrzewka przy muzyce.
- „Kaczuszki” – zabawa popularna przy muzyce. Dziecko wykonuje rytmicznie następujące gesty: dzióbki, skrzydełka, bioderka, klaskanie. Niech przyłączą się obecni domownicy, aby wprawić wszystkich w dobry humor.
Środki dydaktyczne: nagranie utworu „Kaczuszki”.
- „Zwierzęta na wsi” – uważne oglądanie filmu edukacyjnego i zapamiętanie, jak największej liczby zwierząt https://youtu.be/xrgowwp1V-U
Po obejrzeniu filmu, dziecko może narysować, ulepić z plasteliny wybrane zwierzęta wiejskie.
Środki dydaktyczne: link do filmu edukacyjnego, kartki, kredki, plastelina.
- „Dwie czy cztery nogi?” – zabawa matematyczna. Rodzic pokazuje dziecku obrazek przedstawiający wiejskie podwórko. Na jego podstawie rodzic zadaje dziecku pytania:
- Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?;
- Jak wyglądają te zwierzęta?;
- Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?; Które mają rogi?;
- Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?; Jak wygląda praca gospodarza?
Jeśli dziecko narysowało zwierzęta wiejskie w poprzedniej propozycji, teraz może je wykorzystać do klasyfikacji. Z jednej strony kładzie zwierzęta z dwiema nogami, a z drugiej z czterema. Za każdym razem głośno przelicza ilość nóg zwierząt.
Środki dydaktyczne: ilustracja przedstawiająca wiejskie podwórko i zwierzęta wiejskie.
- „Zwierzaki- figuraki” – zabawa matematyczna. Dziecko rysuje, koloruje i wycina figury geometryczne: koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty. Zadaniem dziecka jest ułożenie z figur różnych zwierząt. Utrwalamy znajomość figur geometrycznych oraz kolorów. Warto zwracać uwagę na prawidłowe trzymanie kredki oraz nożyczek.
Środki dydaktyczne: kartki, nożyczki, kredki, klej.
- „Jak dzisiaj się czuliśmy?” – dziecko ma dwie karteczki przed sobą, na jednej rysuje uśmiechniętą buzię, na drugiej smutną. Wybiera i kładzie przed sobą buźkę ukazującą jak się dziś czuje.
Środki dydaktyczne: kartki, kredki.[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_gallery type=”image_grid” images=”7926″][/vc_column][/vc_row]