Zajęcia zdalne środa 7.04.2021 r.

Środa 7.04.2021 r. Zwierzęta na wsi

Cele:

Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w zabawie integracyjnej;
  • współpracuje z osobą dorosłą;
  • czerpie radość ze wspólnych zabaw;
  • ilustruje muzykę ruchem;
  • rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi;
  • klasyfikuje zwierzęta ze względu na jedną cechę;
  • prawidłowo przelicza w dostępnym zakresie;
  • utrwala znajomość figur geometrycznych i kolorów;
  • prawidłowo wycina nożyczkami;
  • nazywa emocje

 

Dzień dobry Przedszkolaki!

Dziś przeniesiecie się na chwilę na wiejskie podwórko. Na początek  krótka rozgrzewka przy muzyce.

 

  1. „Kaczuszki” – zabawa popularna przy muzyce. Dziecko wykonuje rytmicznie następujące gesty: dzióbki, skrzydełka, bioderka, klaskanie. Niech przyłączą się obecni domownicy, aby wprawić wszystkich w dobry humor.

Środki dydaktyczne: nagranie utworu „Kaczuszki”.

 

  1. „Zwierzęta na wsi” – uważne oglądanie filmu edukacyjnego i zapamiętanie, jak największej liczby zwierząt https://youtu.be/xrgowwp1V-U

Po obejrzeniu filmu, dziecko może narysować, ulepić z plasteliny wybrane zwierzęta wiejskie.

Środki dydaktyczne: link do filmu edukacyjnego, kartki, kredki, plastelina.

 

  1. „Dwie czy cztery nogi?” – zabawa matematyczna. Rodzic pokazuje dziecku obrazek przedstawiający wiejskie podwórko. Na jego podstawie rodzic zadaje dziecku pytania:
  • Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?;
  • Jak wyglądają te zwierzęta?;
  • Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?; Które mają rogi?;
  • Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?; Jak wygląda praca gospodarza?

Jeśli dziecko narysowało zwierzęta wiejskie w poprzedniej propozycji, teraz może je wykorzystać do klasyfikacji. Z jednej strony kładzie zwierzęta z dwiema nogami, a z drugiej z czterema. Za każdym razem głośno przelicza ilość nóg zwierząt.

Środki dydaktyczne: ilustracja przedstawiająca wiejskie podwórko i zwierzęta wiejskie.

 

  1. „Zwierzaki- figuraki” – zabawa matematyczna. Dziecko rysuje, koloruje i wycina figury geometryczne: koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty. Zadaniem dziecka jest ułożenie z figur różnych zwierząt. Utrwalamy znajomość figur geometrycznych oraz kolorów. Warto zwracać uwagę na prawidłowe trzymanie kredki oraz nożyczek.

Środki dydaktyczne: kartki, nożyczki, kredki, klej.

 

  1. „Jak dzisiaj się czuliśmy?” – dziecko ma dwie karteczki przed sobą, na jednej rysuje uśmiechniętą buzię, na drugiej smutną. Wybiera i kładzie przed sobą buźkę ukazującą jak się dziś czuje.

Środki dydaktyczne: kartki, kredki.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.