Zajęcia zdalne Wtorek 13.04.2021

Wtorek 13.04.2021.

TEMAT:   Co to są dobre maniery?

Cele:

Dziecko :

  • aktywnie uczestniczy w zajęciach
  • zna znaczenie słów: proszę, dziękuję, przepraszam
  • rozwija koordynację wzrokowo -ruchowo-słuchową
  • ćwiczy pamięć
  • rozwija mowę
  • zgodnie współpracuje z rodzicem
  • czerpie radość z samodzielnie wykonanego zadania
  1. „Z wielką radością” – zabawa na miły poranek. Rodzic razem z dzieckiem śpiewa piosenkę na melodię – „ Pingwin”.

 

Z wielką radością (dziecko rozkłada szeroko ręce na boki w geście powitania)

Z pięknym uśmiechem ( rysuje na twarzy wielki uśmiech)

witamy (imię dziecka) cię, cię ,cię

Raz rączką prawą, raz rączką lewą.

Do przodu, do tyłu

i raz, dwa, trzy

 

  1. Magiczne słowa” – zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje dziecku trzy klucze wycięte z papieru: pierwszy klucz czerwony – oznacza słowo „przepraszam”, drugi klucz – niebieski – oznacza „dziękuję”, trzeci klucz – zielony – oznacza słowo „proszę”. Dziecko zapamiętuje wygląd kluczy. Następnie rodzic włącza dowolną muzykę, dziecko rytmicznie maszeruje. Gdy muzyka cichnie, rodzic pokazuje dowolny klucz, a dziecko wykonuje jeden z umówionych wcześniej gestów: na widok klucza czerwonego dziecko przeprasza, przytula się do rodzica i mówi przepraszam cię itd.

( środki dydaktyczne – papierowe klucze: czerwony, niebieski, zielony, nagranie dowolnej melodii lub piosenki ) 

  1. „Trzy magiczne słowa” – słuchanie wiersza M. Szeląg, rozmowa na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę i dziękuję, nauka wiersza na pamięć.

Trzy magiczne słowa

Zapamięta moja głowa:

Proszę, dziękuję, przepraszam-

Do mojego serca zapraszam.

Proszę mówię kiedy daję

Dziękuję – gdy coś dostaję

A słowo przepraszam powiem,

Gdy przykrość tobie zrobię.

Rodzic zadaje pytania do usłyszanego utworu: O jakich magicznych słowach mówił wiersz? Co trzeba z tymi słowami zrobić? Kiedy mówimy proszę? Kiedy mówimy dziękuję? Kiedy mówimy przepraszam?

  1. „Maniery przy stole” – rozmowa kierowana. Rodzic pokazuje dziecku obrazek rodziny siedzącej przy obiedzie i pyta, jak należy zachować się przy posiłku. Rodzic dopytuje, np. Czy można przy jedzeniu wstawać i siadać, kręcić się? Czy można przy stole grać na tablecie? Czy można przy stole rozrzucać jedzenie? Czy można jeść np. surówkę ręką? Jakich słów używamy, zanim rozpoczniemy jedzenie? Jakich słów używamy, gdy skończymy jedzenie? Czym wycieramy buzię, jeśli się ubrudzimy? Czy można przy stole bekać? Itp.

( środki dydaktyczne: ilustracja rodziny siedzącej przy stole )

  1. „Klucz do mojego serca” – praca plastyczna. Dziecko rysuje na kolorowej kartce swój klucz, wycina go i ozdabia.

( środki dydaktyczne: kolorowy karton, nożyczki, różne ozdoby np. cekiny)

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.