Krąg tematyczny- Wielkanoc
Czwartek 01.04.2021 r. Zając z czekolady
Cele
Dziecko:
- zapamiętuje położenie przedmiotów
- doskonali orientację przestrzenną
- uczy się słów i melodii piosenki
- rozwija sprawność fizyczną
- poznaje nową technikę malarską
- wykonuje pracę plastyczną
- „Szukamy zajączków” – zabawa ruchowa, utrwalanie nazewnictwa związanego z orientacją przestrzenną.
Przed zabawą rodzic rozmieszcza w rożnych miejscach w pokoju sylwety zajączków. Dziecko maszeruje po pokoju w rytmie wygrywanym przez rodzica na bębenku lub innym instrumencie. Gdy muzyka cichnie, szuka ukrytych sylwet zajączków. Wznowienie gry na bębenku ponownie przywołuje dziecko do marszu. Gdy wszystkie zajączki zostaną odnalezione, dziecko siada i przelicza swoje zajączki i mówi, gdzie je znalazło, np. na półce, pod stołem, na krześle, obok drzwi, za misiem, przed lalą, na parapecie, między kwiatami.
Środki dydaktyczne: papierowe sylwety zajączków, bębenek.
- „Święta Wielkanocne”– nauka piosenki. (sł. Anna Bomba, muz. Andrzej Zagajewski)
Link do piosenki:
Święta Wielkanocne
Ref. /Święta Wielkanocne
wiosną pachnące,
z bukszpanem i barankiem,
pisanką i zającem / 2x
Co roku w Wielkanoc
koszyczki stroimy
i w Wielką Sobotę
pokarmy święcimy.
W koszyczku wędlina,
chlebek i jajeczko,
i mały kurczaczek
żółty jak słoneczko.
Słodziutki mazurek,
cukrowy baranek,
chrzan, sól oraz babka
zrobiona przez mamę.
W niedzielę do stołu
wspólnie zasiadamy,
dzielimy się jajkiem,
życzenia składamy.
Ref. /Święta Wielkanocne
wiosną pachnące,
z bukszpanem i barankiem,
pisanką i zającem / 2x
Dziecko wysłuchuje piosenkę odtwarzaną z youtube. Po wysłuchaniu rodzic rozmawia z dzieckiem o jej treści i nastroju. Dziecko próbuje wspólnie z rodzicem zaśpiewać refren piosenki.
Środki dydaktyczne: link do piosenki
- „Zajączki do norki” – zabawa ruchowa.
Dzieci-zajączki biegają pomiędzy rozłożonymi na podłodze obręczami. Na gwizdek rodzica zajączki wskakują do obręczy-norek. Zabawę powtarzamy.
Środki dydaktyczne: obręcze ze skakanek(sznurka), gwizdek
- „Zając pachnący czekoladą” – malowanie zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie.
Dziecko maluje na kartce sylwetę zająca, maczając pędzle rozpuszczonym w wodzie kakao. Im mniej wody rodzic wleje do kubka z kakao, tym kolor zająca (po pomalowaniu) będzie bardziej nasycony.
Środki dydaktyczne: kakao, kubki z niewielką ilością wody, pędzle, kartki z dużą (nieskomplikowaną) sylwetą zająca